Újabb Z generációs Aréna-koncert: A Pogány Induló az MVM Dome-ban lép fel
A fiatal rapper március 2-án ad koncertet az ország legnagyobb fedett csarnokában.
A fiatal rapper március 2-án ad koncertet az ország legnagyobb fedett csarnokában.
Az YPulse ifjúságkutató szervezet szerint az emberek arra törekszenek, hogy szövegesen minél pontosabban fejezzék ki érzelmi reakciójukat. Ez hívta életre az IJBOL-t is.
Az utóbbi években özönlenek az emberek a koncertekre, különösen Krúbi és Azahriah generációja robbant be a magyar könnyűzenébe, őket egyáltalán nem érdekli az állami média, nem ismerik az öncenzúra kényszerét, arról énekelnek, amiről akarnak. Mit történik itt? És mi köze ennek a pandémiához?
Az eddigi ifjúságkutatásokban ez még soha nem merült fel, de a legfrissebb kutatásban már az egyik legfontosabb problémaként említik a 16-29 éves fiatalok.
Az okostelefonnal és közösségi médiával felnőtt fiatalok nem a türelem emberei, a munkahelyi vezetőiktől több odafigyelést igényelnek, de ha jól érzik magukat, jól is dolgoznak.
Bár úgy tűnhet, hogy a videojátékok készítőinek és a játékokba rejtett márkák mögöt állóknak leginkább a tinikre kellene koncentrálniuk, egy új jelentés szerint nem a Z generáció tölti a legtöbb időt a videojátékokkal.
A közösségi platformok közül az Instagram a menő a 14-25 éves korosztálynál, de feljövőben van a TikTok, és akit ez a platform beszippant, az nagyobb eséllyel tölt naponta több mint 4 órát a neten.
A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával. Háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell Technologies 15 országban végzett kutatásából.
Az Apple vitathatatlanul jól működő ökoszisztémáján is túlmutatnak azok az okok, amiért a Z generáció tagjai szívesebben használnak iPhone-t (és iOS-es eszközüket), mint androidos készülékeket – mutat rá egy új kutatás.
Átment a történelmi törvénymódosítás az új-zélandi parlamenten.
A divat- és szépségipar kreatív energiái ma már a virtuális valóságokban áramlanak, a legnagyobb márkanevek 2022-re egytől egyig beléptek a metaverzumokba. Túl vagyunk az első, virtuális valóságban megrendezett divathéten, és NFT-k formájában már virtuális illatok eladása is profitot hozhat. Hova vezet mindez?
Bár aggasztónak tűnő változásokat látunk a mai gyerekeken, a tanároknak és szülőknek nyitni kellene a Z generáció tagjai felé, és nem démonizálni őket. El kell fogadni és meg kell érteni őket – mondja Bereczki Enikő ifjúsági és generációs szakértő, a Rejtélyes Z generáció című kötet szerzője. Szükség van-e még iskolára? Biztosan jó-e a folyamatos multitasking? Van-e pozitív hatása a gyerekekre a videójátékoknak? Interjú.
Korábban is mindenhonnan zúdult ránk az elérhetetlennek látszó szépségideál, csakhogy míg a korábbi generációk esetén a filmek rendre véget értek, illetve a divatmagazinokat is becsukhatták, a Z generáció tagjai számára az információ folyamatos, a külsejükre vonatkozó visszacsatolás pedig akár szűretlenül is érkezhet. Részlet A rejtélyes Z generáció című könyvből.
A legfiatalabb magyar internetezőkről készült könyv, mely igyekszik megmutatni, miért lógnak annyit a fiatalok a mobiljukon, és hogy mit fogyasztanak rajta. Guld Ádámmal, A Z generáció médiahasználata című kötet szerzőjével beszélgettünk.
Az okok között a járvány miatti karantén mellett a tudósok a mobiltechnológiát és a gyerekkortól sulykolt folyamatos versengést sejtik.
A világ legforróbb slágereit ma már nem csak Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban írják. Elmerültünk a K-Pop varázslatos, unikorniscsillámokkal meghintett világában.
Világméretű hálózatot épített néhány fiatal New Yorkból indulva. Azt mondják nem csak marketingesek, de aktivisták is. Most már világcégekkel dolgoznak együtt.
Egy különleges vizsgálatban szociológus szerzőnk arra kereste a választ, mihez kezdenek a 18-20 évesek, ha 72 órára leteszik az okostelefont, és visszatérnek a múlt századi kommunikációs térbe. Sokatmondó, hogy az egyetemisták kétharmadát nem érdekelte a kísérlet.
Az Y és a Z generáció fogyasztási, kommunikációs és közösségi szokásait ma már teljes mértékben meghatározzák a digitális és online megoldások. Sok szektor alkalmazkodott ehhez, a biztosítások terén viszont – az ágazat sajátosságaiból is adódóan – nehezebb kiaknázni minden lehetőséget. Az insurtech megoldások ezen változtathatnak. Páros interjúnk Imre Katával, a CHERRISK kommunikációs vezetőjével, és Zámbó Annával, a cég kommunikációs stratégiáját készítő Republic Group PR igazgatójával.
Az 1995 után születettek nehezebben dolgozzák fel az egyetemi tanulmányokkal járó stresszt, mint a korábbi nemzedék egyetemistái – derül ki egy friss kutatásból.